Afgelopen week is door het bestuur van stichting Jozua het besluit genomen om in verband met de coronacrisis beide kampen in 2020 niet door te laten gaan.

Het bestuur heeft samen met de leiding de mogelijkheden en de risico’s uitvoerig besproken. Daarnaast is er overleg geweest met de GGD Noord en Midden-Gelderland. De deskundigen van de GGD hadden grote zorgen over de grootte van de groep en van de leiding. Met name de leiding werd gezien als een grote risicofactor.

Daarnaast werden slaapruimtes met weinig ruimte en weinig ventilatie zorgelijk genoemd.Ook de anderhalve meter afstand tussen leiding onderling en tussen leiding en kinderen is praktisch niet uitvoerbaar.

Wij begrijpen dat dit besluit teleurstellend is voor ouders en zeker voor de kinderen en tieners. Ook wij vinden het buitengewoon jammer, maar menen in dit geval onze verantwoordelijkheid te moeten nemen.

Plannen 2021

Wij kijken nu al uit naar volgend jaar en we hopen dan onder normale omstandigheden weer twee kampen te organiseren. We popelen om iedereen weer een fantastische kampweek te kunnen aanbieden. De datum is al bekend, namelijk voor kinderkamp en tienerkamp van 24 t/m 30 juli 2021.

Was je voor dit jaar ingeschreven en wil je volgend jaar ook verzekerd zijn van een plek? Stuur dan voor 1 oktober 2020 even een mailtje naar: info@stichtingjozua.nl dan wordt er voor jou alvast een plaats gereserveerd in de voorinschrijving.

Mocht je hier gebruik van maken, dan moet er nog wel vanaf 1 oktober a.s. een regulier inschrijfformulier worden ingestuurd.

Had je je nog niet aangemeld voor het kinder- of tienerkamp, maar wil je wel volgend jaar mee? Vanaf 1 oktober gaat de inschrijving voor de zomerkampen van 2021 open.

We hopen in 2021 jullie te kunnen uitnodigen en ontmoeten in een heel fijn, gezond kinderkamp of tienerkamp!